BRANDING OP MAAT

Séverine Poelmans GCV


Een gepaste HUISSTIJL is een ontzettend belangrijk facet binnen de grafische communicatie. Het zorgt voor herkenbaarheid en vormt een weerspiegeling van professionaliteit.

Bij Séverine Poelmans GCV wordt in de eigen branding altijd met een groene kleur gewerkt. Deze werd gekozen omdat het zuiverheid, maar ook concentratie symboliseert. Om tot een grafisch ontwerp te komen, zal er in eerste instantie een ‘rommelboeltje’ ontstaan. Hierbij worden steeds onderdelen en opties geschrapt. Enkel het beste blijft over: EEN ONDERZOCHT, UITGEPUURD EN ZUIVER GRAFISCH ONTWERP. Tot slot staat concentratie voor een aanhoudende focus die niet verloren gaat tot het project, in de puntjes afgewerkt en in de meest perfecte staat, aan de klant wordt opgeleverd.

Er werd in de grafische communicatie van Séverine Poelmans GCV gekozen voor twee LETTERTYPEN die steeds terugkeren. Ze passen goed bij elkaar, net doordat ze elkaars tegenbeeld zijn (schreef - schreefloos). Er wordt ook experimenteel omgegaan met de TYPOGRAFIE. Zo worden sommige woorden uitvergroot of hebben ze bewuste splitsingen die veroorzaakt kunnen worden door paginahoeken en -einden. Alles vormt één grafisch geheel.